پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چت روم
نوشته شده در چهار شنبه 17 آذر 1400
بازدید : 704
نویسنده : امین پارسیان

اتاق گفتگو یا چت روم یک وب سایت، بخشی از یک وب سایت، یا بخشی از یک سرویس آنلاین مانند http://www.tehran21chat.ir/ است که مکانی را برای جوامعی از کاربران با علاقه مشترک برای برقراری ارتباط در زمان واقعی فراهم می کند. در مقایسه، انجمن ها و گروه های گفتگو به کاربران امکان ارسال پیام را می دهند اما ظرفیت ارسال پیام های تعاملی را ندارند. اکثر اتاق های گفتگو نیازی به داشتن نرم افزار خاصی از کاربران ندارند. مواردی که این کار را انجام می دهند، مانند اینترنت رله چت (IRC) به کاربران اجازه می دهد آن را از اینترنت دانلود کنند.

کاربران چت روم برای چت روم انتخابی خود ثبت نام می کنند، نام کاربری و رمز عبور را انتخاب می کنند و وارد یک اتاق خاص می شوند (اکثر سایت ها چندین اتاق چت دارند). در داخل اتاق چت، به طور کلی لیستی از افرادی که در حال حاضر آنلاین هستند وجود دارد، که همچنین به آنها هشدار داده می شود که شخص دیگری وارد اتاق گفتگو شده است. برای چت، کاربران پیامی را در کادر متنی تایپ می کنند. پیام تقریباً بلافاصله در قسمت بزرگتر پیام مشترک قابل مشاهده است و سایر کاربران پاسخ می دهند. کاربران می‌توانند وارد اتاق‌های گفتگو شوند و پیام‌ها را بدون ارسال پیام بخوانند، عملی که به عنوان کمین شناخته می‌شود.

از آنجایی که پیام های اتاق چت خود به خود و فورا قابل مشاهده هستند، احتمال سوء استفاده وجود دارد که ممکن است عمدی باشد یا نباشد. میزبانان سایت معمولاً لیستی از سؤالات متداول (FAQ) ارسال می کنند تا کاربران را به رفتار مناسب اتاق چت راهنمایی کند، مانند معرفی خود در هنگام ورود به اتاق، مشخص کردن زمانی که یک سؤال یا پاسخ را به یک کاربر خاص هدایت می کنید، و گزارش اختلال ایجاد می کند. برای مثال کاربران کاربران مزاحم ممکن است به صورت شفاهی از سایر چت ها سوء استفاده کنند، مکالمه را در انحصار خود درآورند، یا حتی با تایپ مکرر همان کلمه یا عبارت در مکالمه، آن را غیرفعال کنند، عملی که به عنوان پیمایش شناخته می شود.

اتاق‌های گفتگو را می‌توان یافت که تقریباً بر هر جنبه‌ای از تلاش یا علاقه انسان تمرکز می‌کنند: برای مثال، جوامع کنونی مبتنی بر فیلم‌های کلاسیک، اصل و نسب ایرلندی، چرخش باتوم و خوانش‌های روانی وجود دارند. سایت های مختلف مانند یاهو فهرستی از سایت های چت ارائه می دهند. سایرین، مانند http://www.tehran21chat.ir/ ، کاربران را از طریق مراحل مورد نیاز برای ایجاد اتاق گفتگوی خود راهنمایی می کنند.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: